eye-opener

De eerste kennismaking was meteen een goede start. D. was direct op haar gemak, terwijl ze normaal nogal afwachtend is.
Voor mij was het een eye-opener om te merken hoe D. informatie opslaat en toepast, wat binnen het huidige schoolsysteem lastig blijkt te zijn. Door bepaalde vragen te stellen, door te vragen en samen bijvoorbeeld tafels te maken werd vrij snel duidelijk dat het bij haar niet gaat om kunnen of niet willen, maar gewoon niet weten hoe ze informatie op moet slaan.
De onzekerheid die bij D. was ontstaan, is al deels verdwenen, ze is zekerder geworden waardoor ze ook weer makkelijker de juf benaderd. Hierdoor twijfelt ze minder bij het maken van toetsen, die gaan beter. Ze maakt bijvoorbeeld ook gebruik van haar denkbeeldige ‘kleedje’ om in een drukke omgeving waar onzekerheid op de loer ligt een beetje rustig te worden. Ze vertelde dit zelfs door aan haar grote zus zodat zij dit ook kon gebruiken.
Wanneer we het volgende schooljaar weer merken dat D. wat onzeker wordt of achterstand heeft komen we weer.
We hebben de begeleiding als zeer prettig ervaren, kundig en met een directe en heldere aanpak die je ook thuis of op school kunt toepassen.

oefenen met leerlingen

Ik heb vrijdag al “geoefend” bij een jongen die de getallenrij wel opzegt, maar de 8! ( yes!!!!) steeds vergat. Ik kan bijna niet wachten tot maandag om te horen en te zien hoe het nu in zijn systeem zit (of niet, dan nieuwe poging).
Mijn collega heb ik het uitgelegd. Ze keek me aan of ze water zag branden. Ze haalde haar leerling uit de groep. En: hij “keek”naar zijn rijtjes en noemde alle cijfers op!! Zo leuk! Ik heb het ook nog bij een leerling uit mijn groep gedaan.
Later heb ik weer contact gehad met deze leerling. Het cijfer 8 zit nog steeds in zijn systeem en op de goede plek.
Wordt vervolgd!

(van een leerkracht die de workshop gevolgd heeft)

Bedankt!

De hulp en tips die onze dochter van je heeft gekregen lijken haar genoeg houvast te geven om de lesstof beter te onthouden en toe te passen. Daarnaast heeft ze ook weer meer vertrouwen gekregen in zichzelf en weten wij nu ook beter hoe we haar kunnen helpen leren/oefenen. Je had meteen door hoe het zat en onze dochter was direct op haar gemak, een goede combinatie waardoor we binnen een paar afspraken al ver zijn gekomen.

superblij en trots

Onze dochter gaat naar groep 5 !!!! Ze is superblij en trots. En wij ook… Goed he! Want wat heeft ze hard gewerkt de laatste maanden en gelukkig met een mooi resultaat. ’s Avonds sprak ik er nog even met haar over en gaf haar een compliment en zei dat ze dankzij haar inzet en harde werken dit heeft bereikt. Haar reactie was meteen: En Franka natuurlijk. Leuk he!

Een half jaar geleden zaten wij, als ouders, met onze handen in het haar, omdat onze dochter compleet vastliep op school en echt niet lekker in haar vel zat. Toen ze met mijn man van haar eerste consult bij jou thuiskwam zag ik al meteen een enorme verandering in het gezicht van onze dochter. De spanning was er van af en ze keek opgelucht. De blik in haar ogen was zo anders. Na een paar consulten kregen we de “oude” dochter langzaam, maar zeker, weer terug. Ze bloeit weer helemaal op.

De matrixmethode klinkt zo eenvoudig, maar het zelf toepassen valt niet mee moet ik zeggen. Dat vergt toch wel de nodige ervaring, mensenkennis en inzicht. Wij zijn je dan ook enorm dankbaar voor jouw hulp. We hopen je natuurlijk niet meer nodig te hebben, maar als het wel zo is, dan weten we je zo te vinden!

houvast en vertrouwen

De hulp en tips die onze dochter van je heeft gekregen lijken haar genoeg houvast te geven om de lesstof beter te onthouden en toe te passen.
Daarnaast heeft ze ook weer meer vertrouwen gekregen in zichzelf en weten wij nu ook beter hoe we haar kunnen helpen leren/oefenen.
Je had meteen door hoe het zat en onze dochter was direct op haar gemak, een goede combinatie waardoor we binnen een paar afspraken al ver zijn gekomen.

leerkracht na het volgen van de workshop

Ik heb intussen al een aantal dingen uitgeprobeerd en me al verschillende keren verwonderd.
Mijn zoon heeft zijn hoofd getekend en samen met mij zijn hoofd leeggemaakt, daarna heeft hij uit eigen vrije wil zijn hoofd nogmaals getekend. Deze zag er zeker veel geordender uit. Hij heeft het geschreeuw van broer en zus gedelete. Direct daarna ging hij zijn zus uitdagen tot ze gillend de keuken in kwam. Op mijn vraag wat is er hier aan de hand antwoordde mijn zoon. Nee, ik hoor niks!

Ik heb zelf bij jou het schreeuwen van Willem verzacht. Het is niet weg, maar dat zei je al. Ik merk wel dat ik het minder erg vind en dus niet meer reageer en het dus af begint te nemen. Spinnen ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik heb een opruimpoging gedaan bij Thom, mijn trubbelkont in mijn klas. Hij was totaal niet meer met de opdracht bezig. Lag onder de bank, vouwde vliegtuigjes, gooide met potloden enz. enz. Ik ben bij hem gaan zitten en vroeg hem te vertellen wat er in zijn hoofd zat. Het antwoord was water. Alles dreef. Dit water hebben we eruit gehaald en we hebben alles terug gezet. Hij is daarna weer aan het werk gegaan en heeft zich toch zeker nog 15 a 20 min weten te concentreren. Daarna verwaterde dat (Hoezo leuke woordspeling), maar het werd niet meer zo erg.